Handelsvillkor

Handelsvillkor

World of Comfort vill att du ska känna dig trygg hos oss som kund. Vi försöker därför skapa en lugn och säker atmosfär åt dig när du köper en produkt från oss.

Vi vill att din produkt från WOC ska möta dina önskemål och uppfylla dina behov under hela vår handel. Du kommer därför att ha en konsult under hela din erfarenhet av oss, som du kan kontakta när som helst som kund om några frågor uppstår.

Genom att tillhandahålla information till oss eller genom att använda våra produkter eller tjänster accepterar du villkoren i denna policy.

Villkoren gäller endast WOC-produkter som köpts från en WOC-leverantör.

Integritetspolicy

WOC och World of Comfort ApS

// och dess finansföretag respekterar dina integritetsproblem. Denna sekretesspolicy förklarar WOC: s policy angående information vi samlar in från / eller om våra kunder och deras användning av våra produkter och tjänster.

Vi vill ge dig en viss säkerhet och förtroende för hur vi samlar in, använder, delar och skyddar information som vi samlar in.

World of Comfort använder endast personlig information relaterad till kundens köp av produkten.

Vid finansiering av produkter är det ett krav att World of Comfort har rätt information om kunden. Informationen kommer att överlämnas uteslutande till det valda finansbolaget och kommer inte på något sätt att missbrukas av WOC.

Felaktig identitetsinformation kommer att rapporteras till polisen.

Leveransvillkor

På WOC har vi en extra tjänst som består av gratis leverans av större produkter för trottoarkanten. Det är en tjänst som vi inte på något sätt kommer att kompromissa med, men vi påpekar att många leveransmän, utrymme, utrymme och i sällsynta fall extrahjälpmedel som kranar etc. måste användas under full leveranser. att beställa – Det är därför upp till köparen att ta hand om dessa saker innan leveransen avtalas.

Det är därför upp till köparen innan leverans att ta bort möbler, mattor eller andra föremål som kan utgöra en utmaning för leveransmännen.
För specialleveranser måste detta rapporteras till WOC innan leveransen samordnas. Du kommer att kontaktas av en WOC-koordinator, av vilken följande specialleveranser måste anges:

Leveranser högre än vardagsrumsgolvet utan hiss.
Leveranser med smal ingång / utgång. (bedömd som 80 cm)
Leveranser upp eller ner för trappor eller någon annan typ av hinder.
Leveranser med nya golv, nya lackerade väggar eller annan typ av mjuk / känslig yta som kan skadas vid leverans.
Vi påpekar att vi i sällsynta fall kan tvingas be köparen att ändra platsen för produkten på webbplatsen om ovanstående villkor inte har meddelats i förväg av köparen.

Det går inte att annullera eller avbryta köpet baserat på en oönskad plats. Vi kommer dock att vara till stor hjälp med att hitta en plats som kommer att behaga dig som kund.

Provleveransvillkor

Större företag kan använda WOC-tjänsten som anges i en gratis provleverans i 14 dagar.

Vid en provleverans ger WOC dig möjlighet att testa produkten utan att behöva besluta om köpet innan provperioden är över.

Vid leveransvillkor för prov gäller följande:

Perioden är högst 14 dagar
Perioden är icke-bindande och kostnadsfri för kunden
Kunden har möjlighet att välja vilken typ av modell som önskas men inte färgvalet
Provleveransen kommer att vara en demomodell, så en ny kan inte förväntas innan det slutliga köpet har gjorts
Vi kommer inte på något sätt att kompromissa med den här tjänsten och vill kunna tillhandahålla den till alla företag. Alla leveranskostnader täcks av WOC, men det är bara upp till kunden innan leveransen att ta bort möbler, mattor eller andra föremål som kan skadas under leveransen eller ge utmaningar för leverantörerna.
För specialleveranser måste detta rapporteras till WOC innan leveransen samordnas. Du kommer att kontaktas av en WOC-samordnare, av vilken följande specialleveranser måste anges:

Leveranser högre än 1: a våningen utan hiss.
Leveranser med smal ingång / utgång.
Leveranser upp eller ner för trappor eller någon annan typ av hinder.
Leveranser med nya golv, nya lackerade väggar eller annan typ av mjuk / känslig yta som kan skadas vid leverans.
För god ordning och extra säkerhet rekommenderar vi alla kunder att avslöja känsliga ytor.

Vi påpekar att platsen för provleveransen måste vara lätt för leverantörerna att hantera. Vid slutköpet står köparen fritt att välja plats.

I speciella fall kommer vi att tvingas be kunden att ändra produktens plats på plats, om ovanstående villkor inte har meddelats i förväg av kunden.

I speciella fall som brand, vattenskador eller andra former av force majeure-förhållanden måste produkten täckas av kundens egen försäkring.

Den sista sidan innehåller en broschyr som vi rekommenderar alla kunder att skriva ut och fylla i för eget bruk.

säkerhet

Enligt dansk lag har du som konsument alltid 2 års garanti på din produkt. World of Comfort produkter säljs därför inom den danska lagstiftningen om reklamationsrätt. Vi har rikstäckande servicemedarbetare som servar din produkt i ditt eget hem, så du behöver inte tänka på att skicka din produkt, inklusive större produkter som massagestolar och sängar.

För mindre produkter måste produkterna föras till närmaste butik eller skickas till närmaste serviceperson på köparens egen bekostnad.

För service, utbyte, omlokalisering etc. köpbeviset måste alltid presenteras. Detta har skickats till din e-post under köpet.

Service och reparation

När du köper ytterligare tjänster eller andra tjänster måste detta visas på inköpsbeviset för framtida servicebesök. Det är därför viktigt att kontrollera att inköpsbeviset är korrekt.

Om ytterligare tjänster som inte visas i dessa villkor inte presenteras i någon form på fakturan, är det upp till köparen att tillhandahålla denna information till WOC inom 5 dagar. Om avtalade tjänster m.m. inte presenteras på inköpsbeviset, förbinder WOC sig inte till tjänsten. Det är därför viktigt att du som kund kontrolleras att allt visas inom en tillräcklig tid – inklusive 5 dagar.

§ 1
World of Comfort förbinder sig att servicera fel och defekter i den mån företagets eller tekniska fabriksfel är orsaken till detta.

Tjänsten täcker så länge defekterna inte är självförväntade och så länge produkten kan repareras.

Slitdelar betalas därför av köparen.


Rätten till reklamation och serviceavtalet täcker inte skador som har uppstått i samband med felaktig hantering.

Rätten till reklamation och serviceavtalet upphör därför omedelbart efter överföring av produkten till en annan adress, såvida inte produkten har flyttats av World of Comfort själv.

Om adressen på din faktura eller inköpsbevis inte är korrekt, måste detta meddelas till huvudkontoret inom fem dagar från inköpsdatumet. Det kommer att vara köparens ansvar att informera World of Comfort om detta.


Tjänsten täcker inte skador som uppstått i samband med brand, fukt / vattenskador eller andra former som täcks av hushållets innehållsförsäkring.


Tjänsten täcker endast tekniska fel i elektriska system, motorer och liknande där det inte finns några tecken på standard från köparens sida.

Slitdelar betalas därför av köparen.

Retur – liksom rätten att byta

Som kund hos World of Comfort har du en tjänst för gratis utbyte av din produkt inom 14 dagar, om produkten är oöppnad och oanvänd.

Med en begagnad produkt kan vi i många fall vara till hjälp med en extraordinär tjänst som heter WOC – byt till nytt. Det är en tjänst vi tillhandahåller till befintliga kunder med en WOC-produkt.

Nedan gäller detta:

Produkten ligger i högre eller liknande prisintervall.
Produkten är i samma skick som när den mottogs.
Produkten har köpts inom de senaste två åren.
När du köper en dyrare produkt kan du som kund därför få tillbaka hela beloppet på den gamla produkten.
NOTERA! Vi påpekar att produkten alltid måste godkännas innan du byter en WOC-anställd.

Vid utgångna produkter kan köparen därför få rabatt på produkten vid byte.

När du köper via en webbshop har köparen alltid en 14-dagars ångerrätt och ett 14-dagars fullbyte.

Vid fysisk kontakt med ett köp har köparen inte en 14-dagars ångerrätt utan ett 14-dagars fullständigt byte.

§ 1

För ett 14-dagarsbyte vid fysisk kontakt gäller detta inte för en öppnad och begagnad produkt.

Produkten måste därför vara i full förpackning för att kunna bytas ut.

Returrätten kan användas för inköp via webbshoppen inom 14 dagar. Det måste finnas en skriftlig bekräftelse inom 14 dagar innan produkten kan returneras.

E-postmeddelandet skrivs till info@wofc.dk där ett retursvar från WOC måste visas.

Om du handlar som konsument har du en 14-dagars regelbunden returpolicy. Ångerfristen är 14 dagar från den dag varan mottogs och artikeln måste returneras inom 14 dagar efter det att ett uttag har meddelats. En vara köpt och återlämnad under ordinarie ångerrätt kan ha en försämring av värdet efter insamling och testning som krediteras före betalning. Beräkning och bedömning av försämringen är individuell.

Frakt angående. retur av varor under återkallningsperioden betalas av konsumenten. Det är konsumentens ansvar att produkten kommer i rätt skick och oskadad.

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka dina pengar. Om varan försämras drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla mottagna betalningar, inklusive leveranskostnader (detta gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste formen för standardleverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag vi har fått ditt meddelande att du vill säga upp avtalet.
Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde för köpet, såvida vi inte har kommit överens om något annat.


Vi kan hålla inne betalningen tills varan tas emot av WOC.

Objektet skickas till:

World of Comfort ApS
Gammel Landevej 86
7000 Fredericia

Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen.

Du kan också, efter förhandsavtal, avbryta köpet genom att meddela oss och lämna det personligen på ovanstående adress.

När du köper vissa varor genom fysisk kontakt kommer det inte att finnas någon ångerrätt eller byte. Detta inkluderar demo / utställningsmodeller och skräddarsydda föremål.

Vid retur måste produkten levereras av kunden på egen bekostnad på den överenskomna adressen, i samma skick som vid mottagandet. Vid mottagande av en produkt med defekter, defekter etc. en faktura skickas till köparen för utbyte av dessa delar.

Vid annullering av ett köp kan köparen få en faktura skickad för ersättning. I dessa fall om produkten är speciellt tillverkad – enbart för kundens ändamål – genom ett specifikt köp.

I andra fall kan vi begära en deposition vid köp av specialartiklar, varav detta inte kommer att återbetalas vid avbokning.

Vi påpekar att vi sällan köper tillbaka produkter – men vi vill vara mycket

bra för att ge information om hur produkten bäst säljs – om du inte vill använda din bytesrätt.

Vi vill dock påpeka att ersättningen kan användas på våra sängar, massagestolar, fåtöljer, kuddar, träningsmaskiner etc.

Det finns ingen garanti för en ny köpare eftersom det oftast handlar om produktens popularitet.

Betalning

På den sista sidan av dessa villkor finns en broschyr som vi rekommenderar alla kunder, fyller i och använder för deras framtida bruk.

När du betalar under leveransen kan du använda flygbladet här som kvitto.

§ 1

Vid betalning måste den valda betalningslösningen följas från inköpsdatumet.

För finansiering kommer köparen att kontaktas via e-post. Finansieringen måste godkännas och undertecknas innan WOC kan leverera varorna

Vid banköverföring måste beloppet betalas före leverans i händelse av en omedelbar överföring, såvida inte annat överenskommits före leveransdatum – detta måste anges i köparens bevis på köpet.

Om en faktura som inte betalas inom 14 dagar netto skickas en faktura med påminnelseavgift.

Vid betalning via finansiering förbinder köparen sig till tjänsterna till det valda företaget.

Alla former av kontakt avseende tjänsterna är därför upp till köparen att kontakta finansieringsföretaget.

Det är också upp till köparen att kontrollera att alla månatliga betalningar är korrekta inom 14 dagar.

Det är upp till köparen att registrera sig för PBS-avtal för det valda företaget inom 14 dagar.

+45 26 20 00 45

info@wofc.dk